خرید هل مشهد

هل اکبر بنفش

هل , خرید هل , قیمت هل , قیمت هل مشهد , خرید هل مشهد , خرید پک زعفران و هل

هل اکبر بنفش موضوع مورد بررسی ما در این مقاله می باشد. هل اکبر بنفش به دلیل خواصی که دارد محبوب است و بهترین هل است. رنگدانه موجود در هل بنفش سبز است و بزرگترین، مرغوب ترین و با کیفیت ترین هل به حساب می آید.

همه چیز درباره هل اکبر بنفش:

 

این گیاه گیاهی علفی است که از ریزوم آن ساقه های هوایی تشکیل شده است. گلهای کوچک سفید یا سبز روشن وجود دارد. این گیاه دارای دانه های معطر است.

چرا هل اکبر بنفش یکی از بهترین هل ها است؟

 

زیرا هر چه تعداد دانه های گیاه بیشتر باشد طعم و ویژگی آن بهتر است.

_هل اکبر بنفش گران است؟

 

بله، به دلیل کیفیت، زیبایی و طعم بالا و بسته بندی شیک که نظر مشتری را جلب می کند، یکی از گران ترین انواع هل به حساب می آید.

معرفی انواع هل

هل میوه ای کوچک به اندازه انگشتان با پوست تیره است. این میوه گیاهی بسیار معطر است که از خانواده زنجبیل است.

 

هل به سه دسته تقسیم می شود:

 

      هل سبز

      هل سیاه

      هل سفید

 

هل یک ادویه بومی هند، نپال و بوتان است و در بخش‌هایی از آسیا مانند چین، ویتنام، مالزی، کره و ژاپن نیز استفاده می‌شود.

 

هل ملکه ادویه جات است و بعد از زعفران و وانیل یکی از گران ترین ادویه های دنیا به شمار می رود.

ارزش غذایی هل:

 

وزارت کشاورزی ایالات متحده در مطالعه ای اعلام کرد که 100 گرم هل حاوی 300 کالری، 68 گرم کربوهیدرات، 11 گرم پروتئین و 28 گرم فیبر غذایی است.

 

هل حاوی دو ریزمغذی مختلف مانند نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی است. هل حاوی کلسترول نیست.

هل سبز:

 

در طب چینی از هل ماش برای درمان ناراحتی های گوارشی استفاده می شود. دانه هل دارای اثر ادرارآور است.

 

هل سبز بومی آسیای جنوب شرقی است. در طب سنتی خواص ویژه ای در درمان دارد، هل سبز به عنوان دانه یا پودر در صنعت مربا و کنسرو استفاده می شود، هل سبز در پخت گوشت سفید نیز استفاده می شود.

 

از دانه های هل به صورت دانه یا له شده در چای یا قهوه برای طعم دادن استفاده می شود. یکی دیگر از خواص هل سبز این است که می تواند منجر به افزایش وزن شود، زیرا هل اشتها را افزایش می دهد.

 

هل سبز نسبت به انواع دیگر (سفید و سیاه) عطر بیشتری دارد. هل سبز چاشنی معطری است که در آشپزی، پخت نان و شیرینی‌پزی استفاده می‌شود.

 

بذر این گیاه معطر مورد استفاده هندی ها، پاکستانی ها و استان جنوبی بلوچستان ایران است. هل سبز به شکل غلاف کوچکی است که حاوی دانه های سیاه و معطر است.

 

هم دانه ها و هم غلاف هل سبز عطر و طعم مطبوعی دارند و در غذاهای هندی طعم دهنده به حساب می آیند. چای زنجبیل هل یکی از معروف ترین نوشیدنی ها در هند است. این گیاه دارویی است که در فرهنگ هند و طب سنتی چین بسیار مفید است.

هل , خرید هل , قیمت هل , قیمت هل مشهد , خرید هل مشهد , خرید پک زعفران و هل

فواید هل سبز برای سلامتی:

 

      ضد سرطان: یکی از علل اصلی مرگ و میر سرطان روده بزرگ است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه ملی سرطان، چیترنجان، کلکته، رژیم غذایی حاوی هل تأثیر مثبتی بر سرطان روده بزرگ دارد.

      سلامت قلب و عروق: بر اساس تحقیقات، هل ماش ریتم قلب را کنترل می کند، تاثیر بسزایی بر سلامت قلب و عروق دارد و همچنین برای کنترل فشار خون بالا مهم است.

      کنترل کلسترول: ریزمغذی های موجود در هل می توانند با افزایش محتوای چربی بدن مبارزه کنند. مطالعه روی آنزیم های آنتی اکسیدانی کبد و قلب در موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند نشان داد که مصرف هل به طور قابل توجهی به آنزیم هایی که سطح کلسترول را کنترل می کنند کمک می کند.

      داروهای ضد افسردگی: یکی دیگر از ویژگی های هل سبز خاصیت ضد افسردگی آن است. یکی از روغن های اصلی مورد استفاده در رایحه درمانی روغن عصاره هل است. هل سبز علاوه بر افسردگی، در درمان بیماری های معده و ریه نیز تاثیر بسزایی دارد.

      درمان اختلالات دستگاه ادراری: در آیورودا (پزشکی هندی باستان و علم سبک زندگی)، هل سبز دارای خواص درمانی برای عفونت های مجاری ادراری از جمله سیستیت، نفریت و سوزاک است.

      پیشگیری از اختلالات گوارشی: در طب چینی و یونانی، عصاره متانولی هل ماش نقش مهمی در درمان و کنترل اختلالات گوارشی دارد. روغن فرار استخراج شده از هل سبز اسید معده، گاز و گرفتگی معده را التیام می بخشد و همچنین اختلالات گوارشی را تسکین می دهد.

      خواص ضد میکروبی: در مطالعات انجام شده، روغن فرار استخراج شده توانایی مهار رشد و گسترش برخی میکروارگانیسم های خطرناک را دارد که باعث مسمومیت غذایی می شوند.

      خواص ضد اسپاسم: افراد مسن گاهی اوقات انقباضات ماهیچه ای ناگهانی را تجربه می کنند که می تواند باعث درد ناگهانی شود. آزمایشات روی حیوانات نشان می دهد که هل سبز به کنترل گرفتگی عضلات کمک می کند.

      اختلالات دهان و دندان: در آیورودا و طب سنتی چینی، هل ماش نقش مهمی در درمان مشکلات دهان و دندان دارد. یکی از عوارض جانبی اختراع آنتی بیوتیک ها سرکوب باکتری های مفید پروبیوتیک در روده است. اما نقش هل سبز در سرکوب میکروب های عفونی ربطی به پروبیوتیک ها ندارد. علاوه بر این، در مطالعه دانشگاه کالیفرنیا، خواص ضد باکتریایی تایید شد.

      داروهای ضد آسم: آسم یکی از بیماری هایی است که باعث مشکلات تنفسی می شود. در آزمایشات روی مجاری هوایی حیوانات، عصاره هل خام به شل شدن بافت راه هوایی کمک کرد.

      خواص ضد التهابی: هل سبز به تسکین درد مفاصل و عضلات کمک می کند و دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است.

      سم زدایی: فرآیند متابولیک در بدن، رادیکال های آزاد سمی را آزاد می کند که بر سلول های سالم تأثیر می گذارد و سموم را در بدن انباشته می کند و منجر به سرطان و پیری زودرس می شود. یکی دیگر از خواص هل خاصیت سم زدایی آن است.

      بهبود گردش خون: در رایحه درمانی سنتی تاثیر زیادی در درمان آسم و برونشیت دارد. عصاره روغن هل به بهبود جریان خون در ریه ها کمک می کند. افراد تحت استرس بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

      بهبود حالت تهوع و استفراغ: در درمان های سنتی، تونیک های یونانی برای از بین بردن احساس تهوع و استفراغ موثر و محرک هستند.

      خواص تقویت کننده میل جنسی: در درمان های سنتی، شیرینی هل علاوه بر تحریک میل جنسی و درمان ضعف جنسی و انزال زودرس، میل جنسی را افزایش می دهد.

      گلودرد: جوشانده هل و دارچین نقش مهمی در درمان گلودرد دارد. غرغره کردن با این سوپ در صبح می تواند گلودرد را درمان کند.

      سکسکه: هل سبز به درمان سکسکه کمک می کند. سکسکه در کودکان می تواند آزاردهنده باشد. جوشاندن مقداری غلاف هل در آب و نوشیدن آن می تواند سکسکه را برطرف کند.

      خوشبو کننده تنفس: مقداری غلاف و دانه هل را بجوید تا نفس تازه شود. روغن عصاره هل یکی از مواد تشکیل دهنده برخی آدامس ها است.

هل سیاه:

 

هل سیاه میوه گیاهی چند ساله است. همچنین از خانواده زنجبیل می آید. هل سیاه نام های دیگری نیز دارد که از مهم ترین آنها می توان به هل سیاه و قافله کبر اشاره کرد.

 

میوه هل سیاه در اوایل شهریور با قطر 25 تا 50 میلی متر ظاهر می شود و هر دانه دارای 12 دانه قهوه ای نامنظم است بوی معطر و طعم شیرینی دارد.

 

هند، ترکمنستان، ایران (شهر کرمان) و سایر کشورها بزرگترین تولیدکنندگان هل سیاه هستند، دانه هل سیاه اثر آنتی اکسیدانی قوی دارد و در درمان بیماری ها موثر است.

 

تحقیقات نشان داده است که هل سیاه سرشار از ترکیبات منحصر به فردی مانند الکل های ترپن، ترپن ها، اسیدهای فرمیک و استیک است. هل سیاه دارای اثر تغذیه ای قوی به خصوص در پزشکی است.

خواص هل سیاه:

 

      سلامت پوست: پوست یکی از مهم ترین اندام های بدن انسان و آسیب پذیرترین آن در برابر خطر و آلودگی است. هل سیاه از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کند و آنتی اکسیدان های موجود در هل سیاه از پیری زودرس و چین و چروک جلوگیری می کند.

      پیشگیری از بیماری های مزمن: بیماری های مزمن یکی دیگر از علل مرگ و میر هستند. مهم ترین بیماری های مزمن عبارتند از بیماری های قلبی، آرتریت روماتوئید، سرطان و برخی بیماری های نورودژنراتیو آنتی اکسیدان موجود در هل رادیکال های آزاد را خنثی می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

      سلامت دهان و دندان: عصاره هل سیاه نقش مهمی در ساخت خمیردندان دارد و برای سلامت دهان و دندان نیز مهم است. یکی از مهم ترین علل بیماری های دهان وجود باکتری در بزاق است و خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی این دانه ها این میکروارگانیسم ها را از بین می برد. وجود این باکتری ها در دهان باعث بوی بد دهان می شود و هل سیاه می تواند این بوی بد دهان را از بین ببرد.

      سم زدایی: فعالیت های زیادی در طول روز انجام می شود، از جمله آرایش، آلودگی هوا و متابولیسم سلولی منجر به سموم در بدن می شود که در نهایت بر کلیه ها و کبد که مهم ترین اندام های پاکسازی آلودگی و سم زدایی هستند تأثیر می گذارد. آنتی اکسیدان های موجود در هل سیاه از بدن در برابر آسیب های ناشی از استرس اکسیداتیو و رادیکال های آزاد محافظت می کند. هل سیاه سنگ کلیه را نیز از بین می برد.

      به هضم غذا کمک می کند: ترکیبات ارگانیک موجود در هل سیاه ترشح هورمون های گوارشی را افزایش داده و هضم غذا را آسان می کند و در نتیجه مشکلات گوارشی مانند یبوست، نفخ، گرفتگی معده و اسهال را از بین می برد. برای نتیجه بهتر بعد از غذا مقداری دانه هل سیاه بجوید.

هل سفید:

 

هل سفید گیاهی چند ساله است. دارای ساقه های زیرزمینی و منشعب است. ساقه های زیرزمینی ضخیم و بلند و ساقه های هوایی پیچ خورده به ارتفاع حدود 3 متر است.

 

هل سفید نیز از خانواده زنجبیل می آید. دارای برگهای ساده، متناوب و بیضی شکل است. این گیاه بوته ای با گل های کوچک سفید رنگ است که در مرکز شکوفه های بنفش خودنمایی می کند.

 

میوه هل سفید به شکل کپسول است. بسیار معطر است و حاوی دانه های سخت و قهوه ای تیره است. هل طبیعتی گرم و خشک دارد.

 

حاوی پروتئین، اگزالات کلسیم و سیلیس است و قسمت مورد استفاده دانه های داخل آن است.

 

به طور معمول، دانه های هل سفید دم می شوند. این ادویه معطر در صنایع غذایی، شیرینی پزی، عطر و برخی محصولات تنباکو است. مصرف بیش از 3 گرم در روز برای بدن مضر است.

خواص درمانی هل سفید:

 

هل سفید علاوه بر طعم دهنده غذا، معده، طراوت، ضد افسردگی و ضد باد نیز می باشد.

 

      با کسالت ناشی از خستگی روزانه مبارزه کنید.

      خیلی اشتها آوره

      قلب را تقویت می کند.

      خوشبو کننده دهان است.

      این یک ضد اسپاسم است

      از بین بردن روماتیسم

      قاعدگی را تنظیم می کند و نظم می دهد.

      ضد میکروب است و سنگ مثانه را خرد می کند.

      خاصیت کلرتیک و خلط آور دارد.

      زخم های دهان را التیام بخشد

      کاهش تب

      محرک ها و عوامل ضد تهوع

      برای برونشیت مفید است

      ناراحتی معده، روده و کبد را برطرف می کند

      از بین بردن مسمومیت، سردرد، ناراحتی معده ناشی از سرما.

هل-سبز-اعلا-100-گرمی-scaled-e1622442715751

نحوه انتخاب و نگهداری هل اکبر بنفش:

هنگام خرید هل اکبر بنفش، حتما دانه های سبزتر و کوچکتر را انتخاب کنید. دانه های سبز طعم قوی تری دارند و برای خوراکی های شیرین مناسب ترند. باز کردن غلاف دانه ها یا له کردن هل عطر آن را از بین می برد. هنگام نگهداری هل باید همراه با غلاف نگهداری شود، هلی که با غلاف نگهداری می شود یک سال قابل نگهداری است و طعم آن بهتر است. هل را باید در جای خشک و خنک با تهویه مناسب و در ظرف دربسته نگهداری کرد.

کپسول هل را نباید در زیر نور مستقیم خورشید نگهداری کرد. هنگام نگهداری در مقادیر زیاد، بهتر است دانه ها را ابتدا در کیسه های پلی اتیلن قرار دهید و سپس در جعبه های چوبی قرار دهید. کیسه ها باید از نظر خشکی بررسی شوند، زیرا رطوبت می تواند باعث پوسیدگی آنها شود. انبار و انبار باید خشک، تمیز و عاری از آفات باشد. بهتر است از توری روی پنجره ها استفاده کنید تا حشرات از بانک بذر دور نشوند.

خرید زعفران مشهد | قیمت زعفران مشهد | خرید پک زعفران و هل | خرید هل مشهد | قیمت هل سبز مشهد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه