خرید زعفران مشهد, خرید پک زعفران و هل, خرید هل مشهد, قیمت زعفران مشهد, قیمت هل سبز مشهد

مزایای خرید زعفران از کشاورز

زعفران , خرید زعفران , قیمت زعفران , قیمت زعفران مشهد , خرید زعفران مشهد , خرید پک زعفران و هل

مزیت های خرید زعفران از کشاورز را قصد داریم در این مورد بررسی قرار دهیم پس اگر قصد خرید زعفران را دارید در ادامه مطلب همراه ما باشید. خرید مستقیم زعفران از کشاورزان یکی از راه های کاهش تعداد واسطه ها در بازار زعفران است. کشاورزان بار عمده کشت، زراعت و برداشت زعفران را به دوش می کشند تا محصولی با کیفیت از مزارع خود برداشت کنند. شاید تعجب کنید که همه نمی توانند زعفران را از کشاورزان به صورت عمده خریداری کنند. در حال حاضر زعفران در تمام شهرها و استان های ایران کشت و برداشت می شود. بررسی ها نشان داده است که شرایط آب و هوایی محل کشت زعفران تعیین کننده کیفیت و کمیت آن است. بنابراین کیفیت زعفران کشت و برداشت در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

اهمیت کشت زعفران در ایران

در مناطق خشک و نیمه خشک مانند ایران، آب به عنوان بزرگترین سهم محدود کننده تولید، اولویت کاشت را تعیین می کند، اما از گذشته تاکنون، کشاورزی هوشمند در ایران، به ویژه در خراسان، با اصول مهم افزایش بهره وری آشنا بوده است. کشت محصولات زراعی از نسبت آب به خصوص زعفران انتظارات کمی دارند.

 

در حال حاضر ایران با تولید بیش از 200 تن زعفران حدود 90 درصد سطح زیر کشت و 93.7 درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.

 

در ایران اهمیت زعفران را می توان از جنبه های مختلف از جمله بهره وری بالای آب نسبت به سایر محصولات کشاورزی، اشتغال روستاییان، جلوگیری از مهاجرت آنها، درآمدزایی نسبت به سایر محصولات کشاورزی و از نظر توسعه غیرکشاورزی نگریست. خروج نفت

 

با توجه به تاثیر اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و جایگاه ویژه زعفران ایران در جهان، بررسی و توجه به بعد اقتصادی تولید و صادرات زعفران برای توسعه این محصول و ارتقای سطح جهانی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مساحت زعفران کشور در سال 2013 حدود 70000 هکتار گزارش شده است. 54 هکتار و 500 هکتار معادل 78 درصد از اراضی زراعی متعلق به خراسان رضوی، 12000 هزار و 800 هکتار یا 18.9 هکتار مربوط به خراسان جنوبی و سایر مناطق 9.8 درصد است.

 

در میان محصولات کشاورزی ایران، زعفران یکی از با ارزش ترین محصولات است که به دلیل خاص بودن آن، امکان گسترش تولید و صادرات، ایران بزرگترین تولید کننده و صادرکننده زعفران است و بیش از 90 درصد زعفران تولیدی جهان را در اختیار دارد.

زعفران , خرید زعفران , قیمت زعفران , قیمت زعفران مشهد , خرید زعفران مشهد , خرید پک زعفران و هل

اهمیت خرید زعفران از کشاورزان از منظر ایجاد اشتغال

بر اساس بررسی های انجام شده در زمینه اشتغال زایی در تولید زعفران، در مجموع گردش مالی زعفران در مرحله کشت 1 درصد، در مرحله کشت 24 درصد و در مرحله جداسازی کلاله 75 درصد است. ذکر شده است که این سه مرحله تولید به طور متوسط ​​197 روز در سال است که 40 درصد نیروی کار در مرحله کاشت، 50 درصد در مرحله برداشت و 80 درصد نیروی کار در مرحله برداشت است.

بدین ترتیب مشاهده می شود که زعفران نه تنها معیشت مناسب خانواده را از نظر درآمدزایی فراهم می کند، بلکه زمینه اشتغال مناسب را نیز برای افراد فراهم می کند.

 

   از این رو در بین محصولات صادراتی کشاورزی، زعفران از نظر اشتغال زایی جایگاه ویژه ای در بین صادرات ایران دارد.

 

 

تأثیر کاشت محصول استراتژیک زعفران بر وضعیت اقتصادی کشاورزان

 

      کسب بصیرت نسبت به ظرفیت های داخلی جوامع روستایی از نظر اصولی و استفاده منطقی از منابع و بقا و تداوم این مکان ها.

      استفاده مناسب از زیرساخت های جغرافیایی در مناطق روستایی برای حفظ منابع زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع طبیعی

      پرداختن به سایر روش های درآمدزا فعالیت های کشاورزی برای تنوع بخشیدن به منابع

 

 

اهمیت زعفران کاری و درآمد آن برای کشاورزان

 

سایر محصولات کشاورزی، اشتغال روستاییان، جلوگیری از مهاجرت آنها، درآمدزایی نسبت به سایر محصولات کشاورزی (درآمد حاصل از کشت زعفران معادل یک سوم فروش محصولات آن است) بنابراین درآمد قابل توجهی برای کشاورزان به همراه دارد و به همین دلیل منطق اقتصادی دارد، در صورت ایجاد و توسعه در زمینه کشت این محصول، با روش های نوین در خشک کردن، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی، ارزش افزوده آن یقینا چند برابر خواهد شد و از نظر توسعه صادرات غیرنفتی، افزایش خواهد یافت. به نفع کشاورزان است و اقتصاد ملی درآمد قابل توجهی ایجاد می کند. در اینجا یک بررسی است.

اگرچه زعفران یکی از گیاهان دارای ارزش و اهمیت اقتصادی و اجتماعی فراوان است، اما تحقیقات انجام شده بر روی آن نسبت به سایر گیاهان کشاورزی محدودتر است، نه تنها در ایران بلکه در جهان.

 

   در ایران، مطالعات روی این محصول از حدود هفتاد سال پیش آغاز شده است و ذکر این نکته ضروری است که بیشتر این مطالعات در مطالعات مرتبط به ترکیبات شیمیایی آن و خواص دارویی، اکولوژیکی، فیزیولوژیکی، مورفولوژیکی و سیتولوژیکی آن‌ها مربوط می‌شود. ربطی به زعفران نداره

 

زعفران , خرید زعفران , قیمت زعفران , قیمت زعفران مشهد , خرید زعفران مشهد , خرید پک زعفران و هل

مزایای خرید زعفران از کشاورزان:

      استخدام

      افزایش درآمد

      پس انداز و سرمایه

      رفاه اجتماعی

      کیفیت خدمات و امکانات

      خدمات لازم را دریافت کنید

حمایت دولت از خرید زعفران برای حمایت از تولیدکنندگان

با توجه به پایین بودن قیمت زعفران در بازار، دولت برای حمایت از خرید محصول به برخی استان های کشور وارد شده است که به نفع زعفران کاران است. مشکل بازار زعفران در حال حاضر افزایش هزینه های تولید، کاهش قیمت محصولات در بازار، کاهش نقدینگی برای کشاورزان و انتقال پول منجر به کاهش صادرات است.

در این صورت مداخله دولت برای حمایت از خرید زعفران از کشاورزان به جای قیمت‌گذاری کارشناسانه محصول توسط دولت، اقدامی است که حتی در صورت عدم خرید، می‌تواند حمایت موثری از این صنعت داشته باشد.

اکنون دولت زعفران دو گرید، زعفران ناگین را کیلویی 13 میلیون تومان و زعفران پوشال (نیمه قیمتی) را کیلویی 11 میلیون تومان می خرد.

زعفران 6 گرید در بازار وجود دارد و قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار بین 8 میلیون تا 500 هزار تومان تا 14 میلیون تومان است که در این میان قیمت زعفران ناگین در بازار بین 10 میلیون تا 14 میلیون تومان است. ، زعفران پوشال بین 10 میلیون تومان تا 11 میلیون تومان است.

برای خرید حمایتی زعفران، دولت شرط پرداخت 30 درصد نقدی و پرداخت 70 درصد مابقی را طی سه ماه آینده تعیین کرده است.

برای حمایت از زعفران کاران، 70 درصد وجوه کشاورزان باید به صورت نقدی پرداخت شود و 30 درصد نیز پس از سه ماه پرداخت می شود تا کشاورزان نقدینگی لازم را برای امرار معاش و مرحله بعدی کاشت داشته باشند.

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، زعفران‌کاران نقدینگی کافی برای کاشت محصول بعدی ندارند، بنابراین این مشکل ممکن است بر کاهش سطح زیرکشت زعفران در سال آینده تأثیر بگذارد.

اکنون تولیدکنندگان معتقدند که قیمت فعلی زعفران در بازار کمتر از فرآورده های نهایی است، یعنی کیلویی 10 تا 12 میلیون تومان.

اکنون محصولات زعفران در 25 استان کشور کشت می شود که افزایش سطح کاشت و تولید باعث کاهش قیمت در بازار شده است به طوری که زعفران تولیدی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست. قیمت زعفران در بازار باید به گونه ای تعیین شود که تولید این محصول برای کشاورزان به صرفه باشد.

ایران همچنان بزرگترین تولید کننده و صادرکننده زعفران در جهان است و گفت: بزرگترین رقیب ایران سالانه حدود 14 تن زعفران تولید می کند اما برای حفظ این رتبه جهانی باید با حمایت دولت اقدامات لازم انجام شود. خروجی محصول کاهش نخواهد یافت.

بر اساس آمار، سال گذشته 500 تن زعفران در بیش از 123 هزار هکتار زمین کاشته شد که بیش از 272 هزار تن آن به کشورهای جهان صادر شد.

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سال گذشته حدود 75 تن محصول زعفران را از کشاورزان دو طبقه با قیمت های 9 میلیون تا 200 هزار تومان و 10 میلیون تا 500 هزار تومان خریداری کرد.

استان های خراسان رضوی و جنوبی بیشترین تولید زعفران را در ایران دارند. از این رو محصول زعفران به عنوان گرانبهاترین و با ارزش ترین گیاه کشاورزی روی زمین می تواند موجب تحولات اجتماعی و تحرک اقتصادی در روستاها شود و منبع درآمد خوبی برای اقشار ضعیف و آسیب پذیر روستاها باشد.

بنابراین لازم است با توجه به نرخ بالای بیکاری، نرخ نیروی کار مهاجر، کمبود درآمد، نرخ بیکاری آشکار و پنهان در روستاها و فشارهای محیطی و ایجاد چرخه اشتغال ناپایدار و کشاورزان، به نوآوری هایی مانند زعفران نگاهی دقیق داشت. كشت محصولات كشاورزي. به نظر می رسد که این امر به دلیل شرایط اقتصادی مطلوب مطلوب است.

کشت و تولید محصول زعفران می تواند درآمدزایی بالایی داشته باشد و فرصت های شغلی ایجاد کند که تاثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی کشاورزان و روستاییان منطقه دارد.

به عنوان مثال تعداد زیادی از فعالیت ها مانند چیدن گل، جداسازی کلاله ها و خشک کردن این محصول توسط بانوان انجام می شود که فرصت شغلی آنها را افزایش می دهد. اشتغال خانوار به ویژه در میان زنان روستایی افزایش یافته است، تنوع اقتصادی و شغلی صورت گرفته و روند اشتغال جوانان به کشاورزی و کشت زعفران در روستاهای منطقه به حد قابل قبولی رسیده است.

این محصول کم مصرف بوده و هزینه های جمع آوری و کشاورزی پایینی دارد و به عنوان یک محصول نویدبخش برای کاهش فقر در بین روستاییان به عنوان محصولی که به دلیل استفاده از نیروی کار خانواده برای روستاییان کم درآمد و صاحبان کوچک جذابیت دارد، پدیدار شده است.

خرید زعفران مشهد | قیمت زعفران مشهد | خرید پک زعفران و هل | خرید هل مشهد | قیمت هل سبز مشهد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه